دانیال نبی پس از مرگ

14 04 2008

دانیال به باور معتقدین به ادیان ابراهیمی یکی از پیامبران بنی اسرائیل (قرن هفتم پیش از میلاد) است. دانیال به زبان‌های عبری مفهوم «خدا حاکم من است» را دارد. در سال ۶۵۵ پیش از میلاد وی را به دربار «نبوکد نصر» پادشاه بابل به اسارت بردند. وی در آنجا به علوم کلدانیان و زبان مقدس واقف گردید و در حکمت از آنان پیشی گرفت.

اولین واقعه‌ای که سبب نفوذ دانیال نبی گردید تعبیر خواب نبوکد نصر بود. بدین گونه ادعای پیغمبری نمود و مورد توجه آن پادشاه قرار گرفت. وی به همراه عده‌ای از قوم یهود به ایران مهاجرت نمود ودر شوش ساکن شد ودر آنجا درگذشت.

آرامگاه دانیال نبی در ساحل شرقی رودخانه شاوور و روبروی تپه ارگ قرار دارد. بنای زیارتگاه شامل دو حیاط است. بر روی گنبد مخروطی – پله‌ای قرار دارد که نوع رایج گنبدهای منطقه‌است.

کمی بیشتر:

در زمانهای خیلی دور زمانی که دانیال نبی در شوش به رحمت خدا رفت ایرانیان پیکر آن پیامبر را به صورت مو میایی در آوردند و در مکانی مقدس قرار دادند و آن مکان به عبادت گاه تبدیل شد و در سال های که با خشکسالی روبرو می شدند آن پیکر مو میایی را از آن مکان خارج می کردند و در زیر آسمان قرار می دادند ، بعد از قرار گرفتن آن پیکر مطهر در زیر آسمان خداوند باران رحمت را بر مردمان شوش می فرستاد و آنان از خشکسالی نجات پیدا می کردند.

بعد از فتح ایران توسط لشکریان اسلام این خبر به گوش امام علی رسید که پیکر دانیال نبی را به جای خاک سپاری مو میایی کرده و بقیه ماجرا که نوشته ام …..

امام علی فرمان به دفن دانیال نبی دادند وبه این طریق بود که این پیامبر در آرامگاه کنونی خود در شوش آرام آرمیده است.

——————————————–

به نقل از برنامه ای مستند از تلویزیون ایران


کارها

Information

4 responses

14 04 2008
شیخ الشیوخ

بسیار جالب بود !
افسوس که منبعش را نپسندیدیم ❗

سلام یا شیخ
چه می توان کرد.

14 04 2008
مرجان

چه جالب ! نمیدونستم !

مرسی 🙂
سلام
از این که میای و میری ممنون

15 04 2008
رئیسی

اطلاعات جالبی ارایه دادید! آیا میدانستید که بنده تابحال از وجود بارگاه این پیامبر بیخبر بوده و اولین بار از حضور مقبره ایشان در خاک ایران باخبر شدم؟

سلام
خوشحالم که این پست مفید بوده و مقبول افتاده

5 04 2010
داود

سلام ،اطلاعات جالبی بود.دوست دارم ازمحتوای کتاب دانیال نبی بیشتربدانم. لطفاًکمکم کنید

سلام
سال نو مبارک

بیان دیدگاه