نظر شما چیه

11 10 2008

سلام

به نظر شما کدام یک از این دو گفته درست است.

اولی: عشق به پول ریشه شرارت هاست. (رابرت کیوساکی)

دومی: فقدان پول ریشه همه شرارت هاست. (رابرت کیوساکی)

سومی: پول برای شما دوام می آورد ولی سلامتی نمی آورد.

چهارمی: فکر نکنید وقتی ثروتمند شده اید موفقیت بهدست آورده اید. (هدان گولا)

***********

راستی بزرگداشت خواجه حافظ شیرازی رو به شما حافظ دوستان عزیز تبریک میگم.

روزهجران و شب فرقت یار آخر شد  //  زدم این فال و گذشت اختر و کار آخر شد

آن پریشانی شبهای دراز و غم دل  //  همه در سایه گیسوی نگار آخر شد

روز بزرگداشت �افظ

روز بزرگداشت حافظ

————————————-

باسپاس

احمد

کارها

Information

21 responses

11 10 2008
دوشیزه شین

سلام
جوابیه:
یک حدیث از پیامبر اکرم: فقر که از در وارد می شود ایمان از پنجره بیرون می رود.
یک حدیث از معصوم (ع) : ریشه بدی ها حسد و حرص و یکی دیگه که الان یادم نیست(فکر کنم دروغ بود)

از این دو حدیث نتیجه میشه که ما نباید در فقر زندگی کنیم و به دنبال مال زیاد یعنی حرص هم نباشیم.به پول به عنوان وسیله گذران زندگی نگاه کنیم و از عشق به اون بپرهیزیم.

روز بزرگداشت حافظ شیرازی مرد همیشه ماندگار و زنده تاریخ شعر و ادب جهان مبارک 🙂

سلام
بسیار زیبا توصیف کردی طمع و حرص عامل خیلی از گرفتاریها و مصیبتهاست پول و ثروت تا اونجای خوبه که خلق انسانی فرد رو ازش نگیره کم نیستن افراد ثروت مندی که از انسانیت هیچ بویی نبردن.
روز خوبی داشته باشی.
🙂

12 10 2008
abbastarkan

سلام هم استانی!!
ممنون بابت تبریکتون!
فکر کنم بالا 4تا جمله باشه ها نه دوتا!! 😉
اولی درسته ولی نظر دوشیزه شین هم کاملا به جاست!

سلام
عباس جان خوشحالم که تو روز تولدت تونستی به من سر بزنی آره من هم موافقم.
🙂

14 10 2008
مایسا

خود پول و ثروت بد نیست دل بستن به اون نهی شده است. این شعر پروین اعتصامی رو بخونید
پروین_اعتصامی_(مثنویات_و_تمثیلات_و_مقطعات)/دزد_عیاری،_بفکر_دستبرد
در مورد اون شعر سعدی در وبلاگ من هم باید بگم من اون شعر رو از روی نسخه ی تصحیح شده ی قزوینی نوشتم
شما رو لینک کردم

سلام
آره درسته من هم با شما موافقم هر کدوم از این ها رو میشه در بهترین و بدترین راه ممکنه خرج کرد.
بابت لینک کردن هم ازتون ممنونم.
🙂

14 10 2008
امین هاشمی

سلام احمد جان خوبی؟ رفیق؟

منم با حرف دوشیزه شین که حدیث پیامبر را نقل کرده بودند. موافقم

البته من با وجود ثروت موافقم چون کسی (بخونید قومی) حتی اگه عالم دهر هم باشد و سرامد دانشمندان باز هم بدون پول و ثروت به جایی نمی رسند … همیشه پیشرفت های علمی بشر همراه پیشرفت اقتصادی بوده و افت و خیز پیشرفت اقتصادی روی علم هم تاثیر گذاشته

سخن از این رند شیراز هم کار من نیست 😛

سلام امین جان خوبی
آره درسته شما میتونی با ثروت و پولی که داری کارهای نیکی مثل کمک به دیگران و دستگیری از اونها رو انجام بدی و هم میتونی این پول رو در راه نادرست و خرج کنی.
میتونی از علمت در راه پیدا کردن راه درمان بیماری ناعلاج برای نجات مردم استفاده کنی و میتونی از این علم برای درست کردن بمب شمیایی و کشتن مردم استفاده کنی.
چگونه خرج کردن مهم است.
😉

19 10 2008
تمنا

سلام
من با حرف دوستان کم و بیش موافقم و اگر در مورد سوالتان صریحا بخواهم جواب بدم ،میتونم بگم که این جمله ها رو به ترتیب زیر از بیشتر به کمتر قبول دارم.
اول از همه :عشق به پول ریشه شرارت هاست. (رابرت کیوساکی)= واقعا درسته

دوم: فکر نکنید وقتی ثروتمند شده اید موفقیت بهدست آورده اید. (هدان گولا)

سوم:پول برای شما دوام می آورد ولی سلامتی نمی آورد.=اگه بخوای زندگی کنی باید پول داشته باشی ولی با اون نمیتونی هرچیزی رو بدست بیاری!

چهارم هم :فقدان پول ریشه همه شرارت هاست. (رابرت کیوساکی)=همه ی همه ی شرارتها که نه ولی تا یه حدی حق با رابرت کیوساکی هست!!

سبز باشید و پایدار
من هم بروزم!

سلام
آره درسته من هم باشما موافقم هرچیزی رو در جای خودش استفاده کردن درسته.
سلامت و پیروز باشید.:)

🙂

19 10 2008
آلفو

گنجاندن ِ پول و حافظ در یک پست جالب بود. کاش انتهای پست می نوشتی که از القای این دو به یکدیگر چه چیز حاصل می شود!

سلام
اینه بسته به خود خواننده است و برداشتش از این موضوع
🙂

20 10 2008
مهاجر

دوست خوبم!
ساير بازديدكنندگان پاسخها را داده اند! بديهي است اين چهار عبارت باهم تناقضي ندارند! از يك ديد همه درستند. همانطور كه دوشيزه شين از پيامبر اكرم نقل كرده اند اين را تائيد ميكند همچنين حديث ديگري است: من لامعاش له لا معاد له (كسي كه معاش نداشته باشد معاد ندارد=شكم گرسنه اخلاقيات و خدا حاليش نميشود!!) البته اين به كساني كه آگاهانه گرسنگي را براي سير كردن ديگران انتخاب ميكنند مثل صحابه پيامبر و حضرت علي بر نمي گردد.
معاش و معاد اجتماع است و با فرد فرق مي كند.
شما براي اجتماع سيري و شادماني مي خواهيد در حاليكه ممكن است بصورت فردي آدمي اهل تزكيه و قناعت و مناعت طبع باشيد و . . .

سربلند باشيد!

سلام درسته از هر چیزی در این دنیا میشه به طرز درست یا نادرست استفاده کرد حتی پول و ثروت من هم با نظر شما و دوستان موافقم.
🙂

21 10 2008
reza

سلام
وب خوبی داری
من شما رو لینک کردم لطفا شما هم منو با عنوان مرکز مد و فشن لینک کنید
با تشکر
خدا نگهدار
http://topshow.mihanblog.com/

سلام
خوشحالم کردی، با کمال میل.
🙂

23 10 2008
آشپزی

سلام خدمت مدیر محترم سایت
اگه تو سایتتون جایی واسه شکمو ها داری پیشنهاد تبادل لینک میدم
در صورت سرچ کلمه آشپزی در گوگل وبلاگ من در رده اول قرار دارد و به حق بهترين آدرس اينترنتي آشپزي ميباشد
وبلاگ:http://groohashpazi.blogfa.com
عنوان لینک: آشپزی

سلام
بله حتما خوشحال میشم.
🙂

25 10 2008
دوشیزه شین

سلام
نیستید احمد آقا
نگران شدیم

سلام
مشکلی نیست کمی مشغله کاری بود نشد که باشیم.
سلامت و پیروز باشید.

29 10 2008
sinac

سلامی چو گرمای بخاری به احمد٬ ساکن یکی از شهر‌های شمال!
دوست من گفته شما مرا به یاد جوکی انداخت نابخشوده٬ طرف دکترا می‌گیره میره سخنرانی میگه: مربع زندگی سه ضلع دارد ایمان و تقوا 🙂
جوک را گفتم برای مزاح و گیر دادن به گفته شما که فرمودید 2 سخن و چهار سخن نقل فرمودید٬ باشد تا رستگار شویم.
و اما جواب بنده درمورد سوال شما؛ بنده همه گفته را قبول دارم زیرا هیچ‌یک دیگری را نقض نمی‌کند و از قول افراد معروفی بیان شده. با کمی تامل بر روی معنای آنها حتماً با نظر بنده از نظر مفهومی موافق خواهید شد.

سلام
خوبی سیناک عزیز ممنونم از نظر و نکته ای که اشاره کردی مگه نمی دونی که 2*2 میشه 4 تا ولی خوب بهتره که اصلاحش کنم.
🙂

1 11 2008
سروش

پولداری کلی دردسر داره اما بی پولی دردسر های خیلی بیشتری داره. ریشه ی خیلی از مشکلات بی پولیه
ضمنا خیلی زیاد شاهد بودم که پول برای نزدیکانم سلامتی هم آورده

سلام
خوبی سروش عزیز آره کاملا درسته پول به عنوان یه وسیله خوبه و لازم اما زمانی که به آرزو و آرمان تبدیل میشه و این که به هر نحوی و از هر راهی به دست بیاد خطرناکه.
سلامت و پیروز باشی.
🙂

3 11 2008
8 11 2008
pedar

من با دومی بیشتر موافق هستم…

سلام
این هم نظری است و برای من محترم.
🙂

14 11 2008
دوشیزه شین

سلام
خوبید؟
مشکل اینترنت در چه حاله؟
نیستی؟

سلام
شین عزیز آره
🙂

20 11 2008
dozli

salam khasteh nabashi miyay tabadol link?
هر عکسی بخوای دارم!!!!
http://www.dozgon.com

5 12 2008
عمو هوشنگ

با نظرات بچه ها موافقم، ولی پول الان دیگه یک چیز لازم برای زندگی شده ….
مثلا من که میخواهم زن بگیرم( الان لبخند بروی لب هام نشسته ها )، باید کلی شب عروسی پیاده بشم 😦
یا اگه قلبم رو بخوام عمل کنم باید کلی میلیون پول اتاق عمل بدم …
کاش همه چیز این قدر گرون نبود …
بعد با خیال راحت زندگی میکردیم 🙂
ممنون از پست خوبتون

سلام
خوبی عمو جون آره با شما موافقم هرچیزی به جای خودش خیلی خوبه ولی بعضی افراد برای به دست آوردن یکی از اینها یا هر دو به هر کاری دست میزنن.
🙂

5 12 2008
احسان

با سلام خدمت شما دوست عزیز؛
یک سرویس جدید و پرقدرت وبلاگ نویسی جدیدا شروع به کار کرد. ثبت نام آغاز شده است.
آدرس: http://www.Blog.af

6 12 2008
سید مرتضی

سلام احمد جان ممنون که من سر زدی. خدا زیباست و نوشتن از هر زیبایی نوشته را زیبا می کند. شاد باشی

سلام
خوبی سید عزیز آره باهات موافقم سلامت باشی و سربلند.
🙂

17 12 2008
دختر بابا جونم

سلام
عيدتون مبارك
خوب هستين
وبلاگتون خوب بود ولي يه سر طلائيه زدين ببينين چه خبر بوده ؟
نمي دونم چي بگم
اميدوارم اگه طلائيه نرفته باشي حتما خداجون قسمتت كنه بري …
اميدوارم كه در تموم مراحل زندگيتون موفق باشين
ارادتمند شما …

سلام
ممنون و سپاسگزارم ایشااله که قسمت بشه.
🙂

2 01 2009
پویا

سلام احمد جان من اولین باره که وب سایت شما میام و بهت خسته نباشید میگم مطالب باحالی نوشتی . من باچهارمی بیشتر موافقم

سلام پویا جان
خوشحالم که باعث رضایت شما شده 🙂

پاسخی بگذارید

