عکسهای نایاب و قدیمی از رشت

19 04 2008

کتابخانه ملی رشت

شهرداری رشت

این عکس فکر کنم مربوط به مسچد صفی است

پل عراق رشت

این هم بازار ماهی فروشهای رشت

ماهی سفید

ا

ماهی دودی و اشبل (خاویار شور)

کارها

اطلاعات

35 پاسخ

23 04 2008
مهدی

سلام …
عکس های خیلی جالبی بود البته عکس اون پله خیلی جالب تر بود ولی نمی دونم چرا اسمش رو گذاشته بودند » پل عراق «؟؟ . راستی مطلب «دانیال نبی پس از مرگ «برای من خیلی مفید بود چون اطلاعات زیادی در مورد این پیامبر نداشتم و مخصوصا قسمتی که «در سال های که با خشکسالی روبرو می شدند آن پیکر مو میایی را از آن مکان خارج می کردند و ….
در ضمن ممنون از اینکه به وبلاگم سر زده بودی و خوشحال می شم باز هم سر بزنی امیدوارم همیشه موفق باشی فعلا خداحافظ …

سلام مهدی جان
از این که سر زدی ممنون در آیندهای نه چندان دور اطلا عات بیشتری در رایطه با محله های رشت در اختیار شما و عزیزان میزارم.

23 04 2008
میم نون

من عکس سبزه میدون میخوام!یالا بجنب!

سلام خوبی عزیز جان حتما

17 05 2008
آیدین

سلام واسه این اسم این پل رو گذاشتن پل عراق چون دروازه خروجی شهر برای سفر به کربلا بوده. در ضمن این عکس ها خیلی هم تاپ و نایاب نبود. شاید واسه یکی که تا حالا پاشو این ورا نذاشته بد نباشه ولی واسه من خسته کننده و بی مزه بود. اگه خودت دوربین ورداری و عکس شکار کنی خیلی قشنگ تره. در ضمن مطمئن تو بهتر می دونی از کجای رشت باید عکس بگیری.

سلام
خوشحالم کردی که نظرتو نوشتی خیلی ازراهنمایت ممنونم.

26 06 2008
حامد

عکسی که گفتی مربوط به مسجد صفی هست در حقیقت نقاشی ای از بقعه خواهر امام می باشد… پل عراق به این دلیل پل عراق شده که در حقیقت این راه ورودی رشت، به شهر اراک(= عراق) می رسید همانطور که الان مثلاً به خیابان منتهی به لاهیجان می گویند خیابان لاهیجان این پل هم به پل اراک یا عراق معروف شده

سلام
ممنون از اطلاعات جالب و بجاتون در مورد پل عراق یکی از دوستان این مورد رو ذکر کرده بود اما از درستی این مطلب مطمئن نبودم بسیارسپاسگزارم.

29 06 2008
بهادر

با سلامخیلی خوشحالم که خلاصهیکی پیداشد که به داشته هاش افتخار کنه من هم از بچه های رشتم راستی اگه برات ممکنه یه سرس هم از عکس های جدید و شلوغ رشت هم بزار بدک نیست
دوباره سر می زنم بازم ممنون

سلام
خوبی بهادر عزیز از این که با شما آشنا شدم خوشحالم به روی چشمم حتما.
سلامت و پیروز باشی.

1 07 2008
تی تی

درود بر همشهری
به امید روزهای طلایی برای گیلان زیبا و گیلانیان مهربان
یکی از روزهای طلایی روزی خواهد بود که غبارناپاکی ها از رودخانه های تاریخی گوهر رود و زرجوب بزداییم…
سپاس برای زحمات شما دوست عزیز

سلام
خوبی همشهری خوشحالم که باهات آشنا شدم، به امید آن روز.
سلامت و پیروز باشی.

12 07 2008
پانته آ

سلام دوست عزیز:
خسته نباشید.واقعا از دیدن عکس ها خیلی خوشحال شدم.یه خسته نباشید حسابی بهت می گم.اگه لطف کنی و بازم عکس های قدیمی از رشت رو بذاری ممنون می شم.من عاشق عکس ها و دورا ن قدیم هستم.عکس ها فوق العاده هستن

سلام
شما هم خسته نباشی یک سری عکس دارم که خیلی خیلی با ارزش است در یک فرصت مناسب حتما این کار رو می کنم:)
سلامت و پیروز باشی.

29 10 2008
azmr67

با سلام
عكسها بسيار جالب و زيبا بود اميدوارم تنوع آن بيشتر شود

سلام
خوشحالم که خوشت اومد. :)

11 11 2008
مسعود

باید سجده کرد برای رشت و گیلان کاش این طور دور نمی شدم ازش باید برگردم خوشا این که بدانم من شمالی ام اما بدا که نیستم

سلام
امیدوارم که هرچه زودتر برگردی. :)

16 01 2009
برمودا3900

سلام .عکسهای خوبی بود .

سلام
ممنونم:)

25 01 2009
مرتضی

عکسها خیلی زیبا بود . آدم رو با خودش می بره تو اون حال و هوا.اگه باز هم از این عکسها داشتی بذارید تا ببینم . موفق باشید

سلام
آقا مرتضی
بله حتما اگر به دستم رسید میزارم. :)

12 03 2009
daniel

salam bala misar
man alan 2 aksaraye torkie hastam
az axaye ghashanget mamnon/پ

سلام
دانیال عزیز بهت خوش بگذره خوشحالم که خوشت اومد.
اَمی جایَ خالیِ بُکُن بَراَر جان. :)

3 04 2009
یه رشتی

کی گفته که پل عراق مسیر حرکت به سمت شهر اراک است!!؟؟
دروغ های شاخ دار می گیناااااااااا!!!
اراک هنوز 100 سال هم قدمت نداره ولی رشت خیلی بیشتر از این حرف ها قدمت داره. اصلا اراک تا دو دهه پیش یک کارخانه هم نداشت در حالی که بزرگترین کارخانه های ایران در رشت بودند. کارخانه هایی که ژاپنی ها ساخته اند هنوز هم در رشت فعالیت می کنند. شاید اسم این پل به کشور عراق ارتباط داشته باشد.

سلام
شاد باشی و پایدار. :)

11 04 2009
محسن

مردم گیلان در گذشته به نواحی مرکزی ایران عراقات می گفتند. اگر ضربالمثل «به هوای عراق انگور ، از گیلان تورش کونوس هم بکته» را شنیده باشید موید این مطلب است.
بر همین اساس به این پل که متصل کننده شهر رشت به مناطق مرکزی ایران بود پل عراق می گفتند.

سلام
ممنونم از اطلاعات خوب و به جای شما امیدوارم که دوستان جواب سئوال شون رو گرفته باشند. :)

4 08 2009
mahnaz

سلام:

من تازه تو سایتتون ثبت نام کردم عکس هایی که گذاشته بودید خیلی خوب بودند واقعا خسته نباشی.

14 09 2009
یاسر

سلام از این که فرهنگ گیلان رو نشر میدید ممنونم

17 09 2009
املشی

وبلاگ خوبیه من خدم بچه گیلانم بچه شرق گیلان یعنی شهری که حکومت دیلمیان (آل بویه) از اونجا شروع شده خواشا درباره تاریخ شهر منم بنویسید. با تشکر

29 01 2010
رهام

با سلام و خسته نباشید لطفا در مورد  » خانه و موزه میرزا کوچک جنگلی » در رشت خ استادسرا به عنوان یکی از مناطق دیدنی رشت نیز توضیح دهید. باتشکر از سایت خوبتون

30 01 2010
لیلا

سلام مرسی من بچه دانشسرا گذر سنگ پل هستم مرسی واسه همه زحمتات

30 01 2010
لیلا

کاش بیشتر صحبت می کردی ما که دوریم تشنه دیدن وشنیدنیم اگه تورشت هستس عکس جدید بذار گلم

12 02 2010
وحید

سلام دوست من خیلی عالی بود عکس از رشت من بیش از 100 عکس دارم خواستی میل کنم برات همینجا سر میزنم میلتو بزار

در ثانی اراک و … هنوز نبودن ولی رشت و میرزا بودن من فکر کنم پل عراق بخاطر جنگ که شده بود و بمباران عراقیا و هواپیماههای عراقی اینجا بودن بهش میگفتن پل عراق

آخه من یادم میاد اون موقع ها آژیر و خاموش کردن چراغا بخاطر کور کردن دید دشمن

واقعا عجب روزایی بود

رشتیا هوای همو داشته باشید – بای

20 03 2010
علیرضا

سلام
خوب هستید؟
امروز روز آخر سال هستش و من و یکی از دوستانم قراره به امید خدا فردا بعد از ظهر از تهران به سمت رشت حرکت کنیم اما متاسفانه شهر رشت رو نمی شناسیم و از هیچ کدام از گوشه و کنار های این شهر با خبر نیستیم.می خواستم لطف کنی و اگه کامنت من رو تا ظهر روز عید خوندی به سوالاتم که این زیر می نویسمشون جواب بدی:
معرفی مکان های واقعاً دیدنی و جذاب شهر رشت
آیا رشت شهر قشنگ تر و سبز تری هست یا فومن؟
مکان های اقامتی
معرفی روستاهای زیبای اطراف شهر رشت
مرسی.

سلام
سال نو مبارک
متاسفانه پیامت رو دیر دیدم، چون من قبل از عید رفته بودم سفر امیدوارم که خوش گذشته باشه

19 04 2010
پویا

سلام درود بر رشت و هر چی رشتی مخصوصا محله چهلتن و لب آب . در مورد پل عراق باید بگم که چون در قدیم پل عراق از مرکز شهر دور بود و اون موقع ها به مناطق دوردست عراقات میگفتند اسم این پل رو پل عراق گذاشتند.

28 04 2010
مرتضی

با سلام. ابتدا عرض خسته نباشید و تشکر فراوان.باید خدمتتون عرض کنم که قدمت فرهنگ و اصالت رشت بیش از شهرهای دیگر ایران بوده دلیلش هم دریای خزر و واردات از آنجا بود.حتی رشت یه زمانی بزرگترین کتابخانه ایران رو داشت . شهر قشنگی ولی بجای پیشرفت روزبروز پسرفت کرد. دوس دارم واسه شهرم گریه کنم. این همه طبیعت این همه جاذبه. یه ذره اگه مدیریت اصفهانیا توش بود چی میشد! خلاصه انصاف نیس این همه بدی راجع به رشت و مردمانش میگن. به مردم خوب رشت باید بگم که با نصبت به مردم تهران آلرژی نداشته باشید. این نباشه تا یه تهرانی میاد سربسرش بزاریم یا تلکه کنیمش. نذاریم وجه شهرمون خراب شه. به امید روزای زیبا واسه رشت.زیبا تر از همیشه.
بازم تشکر

5 08 2010
سقایی

رشت لیبرال ترین شهر ایرانه-فرهنگ و کلاس و شیک پوشی مردمش رو حتی تهرانی ها ی پایتخت نشین هم ندارند-به قول یکی از دوستان رشت قطعه ای از اروپاست که تو آسیا جامونده!

25 08 2010
مازی

عراق یا عراقات به سرزمین های گرمسیر میگند این پل تنها راه ارتباطی شمال به تهران و جنوب کشور که مناطق گرمسیر هستن بوده که از جاده سنگر میرفتن واسه تهران.به خاطر این اسمه این پل رو پل عراق گذاشتن

20 09 2010
محمد

سلام بچه هاازاینکه یه منطقه خودمونی درست کردین خیلی خوشحالم . ولی اگه قسمتی روهم به بزرگای شهرمون اختصاص بدیدخیلی جذاب ترمیشه

20 09 2010
محمد

سلام بچه هاازاینکه یه منطقه خودمونی درست کردین خیلی خوشحالم . ولی اگه قسمتی روهم به بزرگای شهرمون اختصاص بدیدخیلی جذاب ترمیشه.

25 09 2010
نیما از رشت

با سلام در قدیم نواحی مرکزی و غربی ایران و حتی نواحی عرب نشین میانرودان یا بین النهرین که زمانی جزو ایران بزرگ بود با نام عراق عرب و عراق عجم معروف بوده اند و به مجموع آنها عراقات می گفتندحال از این نکته بگذریم که کلمه عراق در اصل از کلمه ایراک فارسی یعنی سرزمین ایرانی ها کشتق می شود ولی چون جاده قدیم گیلان به نواحی مرکزی ایرا و میانرودان یا به اصطلاح عراقات از این مسیر رد می شده و در آن محل پلی و جود داشته بر روی رودخانه این منطقه به پل عراقات و سپس پل عراق معروف می شود مسافرانی که قصد رفتن به مرکز کشور را داشته اند یا می خواستند به زیارت اماکن مقدس بروند بایستی ابتدا از این مسیر به سنگر و از آنجا به تهران و عراقات می رفتند

25 09 2010
نیما از رشت

با سلام در قدیم نواحی مرکزی و غربی ایران و حتی نواحی عرب نشین میانرودان یا بین النهرین که زمانی جزو ایران بزرگ بود با نام عراق عرب و عراق عجم معروف بوده اند و به مجموع آنها عراقات می گفتندحال از این نکته بگذریم که کلمه عراق در اصل از کلمه ایراک فارسی یعنی سرزمین ایرانی هامشتق می شود ولی چون جاده قدیم گیلان به نواحی مرکزی ایران و میانرودان یا به اصطلاح عراقات از این مسیر رد می شده و در آن محل پلی و جود داشته بر روی رودخانه این منطقه به پل عراقات و سپس پل عراق معروف می شود مسافرانی که قصد رفتن به مرکز کشور را داشته اند یا می خواستند به زیارت اماکن مقدس بروند بایستی ابتدا از این مسیر به سنگر و از آنجا به تهران و عراقات می رفتند زنده باد گیلان و گیلانی

14 10 2010
zahra

dorud bar gilani
hamishe payande bad
gilan va gilani

18 10 2010
مرضیه

سلام دوس جون،انقدخوشحالم این عکسارو دیدم راستش ما ی چندروزی میشه ک کوچ کردیم اومدیم تهران الانم ساعت 12شبه یهودلم واسه رشت تنگ شداومدم ی سری عکس از رشت سرچ کنم ک ب وبلاگ قشنگ شما برخوردم خیلی انرژی دادد بم از دلتنگیام کم شد.من عاشق شمالم راستش دیشب انقد گریه کردم دلم بدجور برا گیلانوآدمای مهربونش تنگ شده بود.الن رشت بارونه و من اینجا…بچه حمیدیان بودم یعنی هنوزم هستم!!!امیدوارم بشناسی کجاس.در هرصورت بازم عکسای قشنگ بزار من بازم سرمیزنم وبلاگت دوست عزیز همشهری

2 01 2011
مهتاب

سلام ممنون از عکساتون مطالبتون جالب بود و به عنوان یک گیلانی ازتون ممنونم

18 08 2011
شلمانی

از اطلاعات حامد خوشم امد اراک درزمان فتحعلی شاه تاسیس شده است نام اولیه ان قبل از پهلوی اول عراق بوده واصولا این نام قبل از این به نواحی غربی ایران تسخیر شده بوسیله عربها داده می شده

25 10 2011
امین.رشت

سلام به همه گیلانی ها؟»
اگه میشه در مورد تاریخ پور افتخار گیلان هم بگین میدونین که در قدیم به گیلان میگفتن گیلان شاه چون گیلان همیشه استقلال شو حفظ کرده و سر خم نکرده بر هیچ بیگانه یا .. در ضمن چون گیلان همیشه فروانروای خاصه خودوشو داشت و شاه خود.حتی در به قدرت رسیدن کوروش کبیر گیلانیها با کوروش هم پیمان شدن و فروانروایی مادها رو اتز بین بردن و کوروش رو به قدرت رسوندن..در جنگ اعراب به ایران هم اعراب و حتی عمر پلید هم نتونست در گیلان نفوذ کنه و حتی گیلان 400 سال تاریخ اسلام نداره چون 400 سال دیر تر از تمام ایران و اعراب مسلمان شدن و به میله خود شون اسلام رو پذیروفتن و وقتی مسلمان شدن تلاش فراونی در انتشار اسلام در ایران کردن و حتی در دوران اسلام گیلان معبد تمام امام زاده ها و علویان شد و همه به گیلان پناهنده میشدن چون گیلان اجازه تعقیب شیعان رو در گیلان به کسی نمیدادو حتی اسمه گیلان دوخت میدونین ماله کیه اسمه یه فروانروای ارشد گیلانی که مبارزات ازادی خواهی در دوران خود داشت و مانند مردان مبارزه میکرد که میگفتن دختر گیلان یا همان گیلان دوخت……مطلب در مورد گیلان زیاده …………؟ولی حداقل ای گیلانی حلا از هر جاش در مورد گیلانه پور افتخارت تعقیق کن وگر نه کسی به تو نمیگه ماله چه سرزمینه پور افتخاری هستی؟؟

پاسخی بگذارید

دنبال‌کردن

هر نوشتهٔ تازه‌ای را در نامه‌دان خود دریافت نمایید.

